2010. február 10., szerda

Sajtkenyér


Volt nekem egy kenyérsütőgépem. Jobbnál jobb recepteket kaptam hozzá. Sosem sikerült benne jó kenyeret sütni. Nem fogom a gépet megvádolni, de csak nem vagyok annyira kese, hogy nem értem a : "pakold egymás után a gépbe a hozzávalókat és kapcsold be " használati utasítást. Mivel csak kudarc ért, dobtam a kenyér sütés ötletét és csak sóvárogva néztem, hallgattam a klassz leírásokat, recepteket, amiket otthon, a mini házi pékségekben gyártottak hozzáértők. Mondanom sem kell, hogy gép nélkül nem is próbálkoztam, hisz ez egy komoly, tiszteletre méltó mesterség, ami ősidőkre nyúl vissza. Aztán jött az első olyan recept, amihez nem kellett nagy szaktudás, gép és azt ígérte hiszékeny lelkemnek, hogy még én is remekelhetek vele...és tényleg, emlékszem nagyon jó volt az első kenyeremet kivenni a sütőből. Azóta sok ilyen sült. Most pedig a Vendégváró falatok című könyvben találtam a Sajtkenyér receptjét, ami megint csak nem hibázott, így nem tántorított el attól, hogy pék legyek, ha felnövök :-)))

Tehát :
500 g liszt
350 ml tej
1 tojás felverve
1 zacskó sütőpor
150 g reszelt Cheddar sajt
1 gerezd fokhagyma
tetejére reszelt parmezan
só bőséggel
vaj a forma kikenéséhez

A sütőt 200 fokra előmelegítem.
A lisztet a sütőporral és a sóval összeforgatom. Felverem a tojást. A liszthez adom az áttört fokhagymát, hozzá reszelem a sajtot, kicsit összeforgatom. Beleteszem a tojást és a tejet, majd összegyúrom. Ha nem áll össze, kicsi tejjel még lehet lágyítani, de elég kemény, masszív tésztát kell kapnunk. Ezt beleegyengetem a kivajazott sütőformába, egy ecset segítségével vízzel finoman megkenem, megszórom reszelt parmezánnal a tetejét / ez lehet bármilyen mag, vagy fűszer /és betolom a sütőbe. 30 percig 200 fokon sütöm, majd még 10 perc 220 fokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...