2010. március 29., hétfő

Almás muffin

Pár napja vettem 1 kg almát, amiből 2 db maradt a gyümölcstálban, és úgy láttam, hogy elkezdett megromlani, így a legegyszerűbb recepthez nyúltam, hogy ne legyen cefre az almából, és muffint sütöttem. Még mindig elcsodálkozom azon, hogy ez mennyire általános első osztály. Már a recept. 10 perc. 10 perc alatt meg van. Elképesztő. A muffin az egyik legjobb találmány, ami csak létezik.

12 db-hoz :
25 dkg liszt / én felesben használtam, finom és graham lisztet /
1 cs. sütőpor
1 kk őrölt fahéj
15 dkg nádcukor
1 tojás
10 dkg puha vaj
1,8 dl tej
25 dkg alma héjastól lereszelve
1 marék mazsola

A tetejére :
1 marék zúzott mandula
3 ek kristálycukor

A sütőt 180°ra előmelegítem. A muffinsütőt kibélelem kis kapszlikkal, vagy kivajazom, lisztezem. Az alapanyagokat kézimixerrel összekeverem egy tálba, majd a kapszlikba kanalazom. A dúrvára tört mandulát, a kristálycukorral elkeverem, amjd megszórom a massza tetejét a kapszlikaban és betolom a sütőbe. 18-20 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...