2010. március 6., szombat

Juhsajtos vendégváró papucsok olajbogyóval

Tegnap a Drágám, és Helga Drágája póker partyt szervezett hozzánk. Nem akartam semmi extrát nekik, mert tudom, hogy ha Wellington bélszínt prezentáltam volna eléjük, egy villányi megkóstolás után is elhangzott volna a szokásos " rendeljünk pizzát" mondat, én meg fej csüggesztve nézhetném a rózsaszín bélszínem. Tudom, kicsit nagyképűen hangzott... hát persze, hogy nem tudok Wellington bélszínt csinálni / azt a Helga tud /. Vagyis lehet, hogy tudok, csak még nem próbáltam???
Mindegy is, a lényeg, hogy 5 percet azért rászántam az estéjükre és pizza előételt gyártottam nekik.

8 darabhoz :
1 cs. leveles tészta
5 dkg juhsajt
5 dkg füstölt sajt
2 ek fekete magozott olajbogyó
őrölt római kömény

Becsalinkáztam tegnap egy plazaba, a Keleti Delicates-be és, mint egy kis gyerek, extázisban vásároltam össze, minden féle, fajta fűszert, alapanyagot, baklavat, olajbogyót, pitát. ( na úgy látom öregszem, mint az országút, mivel eddig így csak a cipőboltok tudtak felvillanyozni...) A római kömény így került bele, de isteni arabos ízvilágot adott neki...

A leveles tésztához nem kell nagy szakirodalom : kitekerem a csomagolásból. A tésztalapot 8 egyenlő téglalapra vágom. Lereszelem a sajtokat, felkarikázom az olajbogyót. Összekeverem őket, majd a lapocskák közepére halmozom. A frissen megkaparintott római köménnyel megszórom. A tésztalap négy sarkát fölhajtom, kicsit megcsavarom, hogy sütésnél ne nyíljon szét / ami nekem nem mindegyiknél sikerált /és sütőpapírral bélelt tepsiben, 175 °os sütőbe tolom. Melegen kínálom, de a maradék, reggelire is klassz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...