2010. március 25., csütörtök

Mexikói kukoricaleves sült paprikával

Mexikóban, bevallom őszintén nem találkoztam kukoricával. Kukorica kukoricával, mert kukorica liszttel, darával, itallal összefutottam többször is, de se ételben, se magában nem ettem kint kukoricát. A tortillájukért képes voltam hajnalban is lemenni a szálloda non-stop snack bárjába. A guacamole, a salsa, és az olvasztott sajt. Ez volt a hozzávaló, amit kínáltak. Mexikó az egyik legjobb hely a világon, ha barátokkal, a szerelmeddel vagy családdal utazol. A lényeg, hogy olyan partnered legyen, akit imádsz és aki viszont szeret... Nehéz még Mexikóról többet írni, már azon is csodálkozom, hogy egyáltalán belevágtam, mivel párszor már neki álltam. Nem fogom bolygatni Mexikót, ezért az onnan jött beszámolót inkább a fotóim meséljék el helyettem. Még összeválogatom.... Viszont jöjjön inkább ez a leves, amit Bonbon első hallásra ijesztőnek tartott, majd az " a rohadt életbe, ez de jó " mondat hagyta el a száját. Az egyik legjobb levesem, szerintem is:-)

2 doboz csemege kukorica / együtt úgy 40 dkg lecsöpögtetve /
2 db piros kalifornia paprika
1 közepes fej lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
1 körömnyi friss, reszelt gyömbér
1/2 póré vagy 2-3 db újhagyma
1 tk curry
1 tk worchester szósz
1/2 liter zöldség alaplé 1 kockából
2 dl tejszín
őrölt fekete bors, só
1 ek liszt
1 ek libazsír
10 dkg bacon
2 ek chili forgács

A libazsíron az aprított lilahagymát, a felkarikázott pórét egy lábosban megdinsztelem.Ráreszelem a fokhagymát. Mikor szép üveges, ráöntök másfél doboz lecsöpögtetett csemege kukoricát. Fűszerezem a curryvel, a worchesterrel,gyömbérrel, sózom, borsozom, és felöntöm az alaplével. Ez idő alatt, a kalifornia paprikát felszeletelem és egy sütőpapírral bélelt tepsibe fektetem belsejével lefelé, majd a sütőbe tolom, mit előmelegítettem 220 fokra. Akkor lesz jó, mikor feketére sül a külseje. Ekkor kiveszem, egy zacsiba teszem őket, összekötöm, mert a gőztől még jobban megpuhul és kijön az íze és végül, ha kicsit kihül, egyszerűen lehúzható a héj róla. Ha kész, a húsa mehet a levesbe. Botmixer elő, és pürésítem még a lábosban . A tejszínt a liszttel összekeverem, a levest lehúzom a tűzről és úgy keverem össze őket, majd visszatolom és egyszer megforralom. Beleszórom a félretett kukoricát és kész is vagyok. A bacont felcsíkozom, és megsütöm. Levesbetétként tálalom. Ha szeretjük a csípőset, akkor mehet rá szárított chili is.
Adható hozzá torilla chips, pattogatott kukorica, vagy sajt is . Mennyei...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...