2010. március 2., kedd

Sárgarépás burgonyalángos

Na, már azt hittem, hogy feltaláltam a spanyol viaszt, erre nézegetem Lila Füge oldalát és már száz éve megcsinálta ezt a köretet vagy előételt, amit én mézes-mustáros csirkemellhez készítettem. Hát igen, a "spanyol viasz"...nyilván nem sok olyan recept fog kipattanni a kis buksimból, amit ne csináltak volna meg már vagy ezren, de azért a tudat, hogy magamtól...azért az baráti, mivel mégsem kutattam receptek, ötletek után. Azért azt is meg kell valljam, hogy Lila Füge lángosa jobban tetszik, mivel tartalmasabb, fantázia dúsabb, de hát szombat este, hozott anyagból dolgozunk, ugyebár, értve arra, hogy mi volt itthon... Bonbonom szerette, tejföllel csak úgy, de a husihoz is nagyon finom köret volt. Sőt késő este még újabb adagot próbált készíttetni velem, mert hogy nem lesz elég...

Alapanyagok :
burgonya
sárgarépa
szezám mag
tojás
só, bors
kicsi liszt
fokhagyma

Nem írom mennyiségre, mert valójában lényegtelen, ahogy az arányok is, mivel ízlés szerint lehet több a sárgarépa vagy a burgonya. Sózni viszont javaslom bőséggel, mert kicsit édeskés íze miatt, olyan mintha sótlan lenne.
A répát, és krumplit nagy lyukú reszelőn lereszelem, belenyomom a fokhagymát, ráütöm a tojást, sózom, borsozom, szezámozom és egy kevéske liszttel még sűrítem a masszát. Serpenyőben olívaolajat forrósítok, majd púpozott evőkanálnyi mennyiségeket szedek, kicsit lenyomkodom, lepényke formájúra és pirire sütöm. Abszolút el tudom képzelni grill húsokhoz is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...