2010. március 6., szombat

Rozsos zsemlék

... Labdarózsa receptje alapján... Úgy örültem a minap, mikor rábukkantam Labdarózsa blogjára és nem csak azért, mert majdnem ugyanakkor kezdtük meg a netes bejegyzéseink írogatását, hanem azért is, mert jók a receptjei, gyönyörűek a képei, tetszenek a gondolatai, sőt egészséges alapanyagokból készít finomat.
Mi azért is kezdtünk neki ennek a naplónak, mert majd, ha leendő gyerkőceink felcseperednek, a kezükbe tudunk adni egy komplett anyagot, ami nem csak régi, családi recepteket, jó minőségű, különleges étkeket tartalmaz / remélem egészségeseket is /, hanem kis leírásokat a mindennapjainkról, a barátságunkról és a kezdetekről, vagyis a " látod Gyerek, anya sem a tűzhely mellé született" című fejezetről. Tudni fog rólunk, bele lát a múltba.... Szóval több receptet is ki fogok próbálni Labdarózsától, íme az első, ami nagyon tetszett :

12 darabhoz :
mivel olvastam a hozzászólást is nem kísérleteztem másmilyen liszttel, így :
50 dkg teljes őrlésű rozslisztet használtam,
fél csomag szárított élesztőt,
1 tk mézet,
1 tk sót
és kb. 3,5 dl langyos vizet.

A jól bevált receptekkel nem szabad kísérletezni, mert nem fog sikerülni. Ezt a tanácsot érdemes megfogadni, különben kudarc érhet bennünket.
A száraz hozzávalókat egy tálban össze kell keverni. A nedves hozzávalókat színtén , majd a kettőt egybe öntve 10 percig kell dagasztani. / 1. hibám : nem dagasztottam 10 percig, jó ha volt 5 perc. / A tészta tényleg nagyon ragacsos, ezért folyamatos lisztezés szükséges. / 2. hibám : szerintem túl liszteztem /. Ha meg van, gombócot gyúrunk belőle, majd le kell takarni és 1 órára mehet be meleg helyre . Ez alatt szépen megnő a térfogata. / 3. hibám : majdnem 2 órát hagytam kelni, az alapján az elv alapján, hogy a kenyérnél is bevált, és szerintem nem tettem elég meleg helyre, mert szegény nem lett sokkal nagyobb, mint előtte volt. /Mikor letelt a kelesztési idő, meg kell püfölni párszor a tésztát, majd 3 részre osztani és mindegyik részből 4-4 golyót formálni. A golyszlikat sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és 20 percig vissza tesszük meleg helyre. / 4. hibám : ez kimaradt, sajna / Ezután 200 fokra előmelegítjük a sütőt, a zsömiket megkenjük vízzel / 5. hibám : hát persze, ezt is elfelejtettem /, picit lisztezzük és 20-25 perc alatt megsütjük.
Az eredményem a hibákkal : így is nagyon finom, jó állagú zsömléket kaptam ...belülről, mert a "héja" igen csak megkeményedett. NEM adom fel, mert nagyon tetszik ez a recept, úgyhogy legközelebb mindent betartok. Ígérem :-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...